Tehnoloģijas un zināšanas darbinieku iesaistei
Akadēmija
Motify misija ir palīdzēt uzņēmumiem kļūt veiksmīgākiem, liekot centrā savus cilvēkus. Mēs palīdzam iesaistīt darbiniekus un veidot arvien jaunas iespējas jūsu ceļā uz kopējiem panākumiem. Esam izveidojuši Motify Akadēmiju, lai dalītos ar zināšanām un atbalstītu jūsu vēlmi augt un attīstīties.
Darbinieku iesaiste (engagement) ir šis desmitgades personālvadītāju karstais temats, cerīgā alternatīva.... un arī lielais apmulsums. Lai arī iesaistes rādītāji lielākiem uzņēmumiem joprojām ir daļa no ikgadējās atskaites īpašniekiem, tie lielākoties mēdz būt formāli (jo netiek izmantoti), novecojoši (jo mērīti tikai reizi gadā), sarežģīti (jo bieži jauc iesaistījuma cēloņus ar sekām). Pie tam katrs uzņēmums ar terminu “iesaistīts darbinieks” saprot ko atšķirīgu. Savukārt daudzi mazie uzņēmumi, joprojām cīnoties par “kailo dzīvību”, vispār negrib neko dzirdēt par darbinieku iesaisti uzņēmumā. Taču darbinieku iesaistījums nav tikai ikgadējā aptauja, skaists birojs un svaigi augļi trešdienās. Tas ir 21. gadsimta veiksmīgu uzņēmumu dzīves veids.
Einšteins ir teicis “Ja man būtu jāatrisina kāda problēma, no kuras būtu atkarīga mana turpmākā dzīve, un, ja man tam būtu dota viena stunda laika, es 55 minūtes veltītu, atrodot īsto, būtisko jautājumu. Jo ja es zināšu īsto jautājumu, es varēšu problēmu atrisināt atlikušajās 5 minūtēs”.
Ja jūs godīgi sev pavaicātu, cik no pēdējo trīs gadu laikā pieņemtajiem darbiniekiem ir pārsnieguši jūsu, kā vadītāja ekspektācijas, kāda būtu atbilde? Komandas izcilības pētījuma rezultāti liecina, ka vidējā Latvijas uzņēmumā gandrīz katrs trešais darbinieks strādā ārpus savu dotību jomas. Ja arī jūs nodarbina jautājums, kā lai samazina kļūdas iespējamību darbinieku atlasē, šī apmācību programma ir domāta jums.
Ja esat komandas vai projekta vadītājs, tad procesu virzīšana, darba uzdevumu došana un komunikācija ir jūsu ikdiena. Vadīšana ir interesants, bet nebūt ne viegls darbs. Ir cilvēki, ar kuriem jūs esat uz viena viļņa. Un ir tie, ar kuriem viss ir grūti. Visticamāk, tie ir tie otrie, kas jums rada vislielākās galvas sāpes un jūsu darba dienu dara stipri izaicinošāku.
Ikviens jautājums, ko neesi laicīgi uzdevis, ir krīze, kas tevi gaida aiz stūra. Kāds ir jūsu pirmais darbības solis, kad saņemat pieprasījumu no klienta, uzsākat jaunu biznesu, kad esat iestrēguši vai radāt jaunu produktu? Protams, jūs koncentrējiet visus savus radošos spēkus, lai attīstītu lielisku risinājumu idejai, situācijai vai pieprasījumam. Bet, vai vienmēr, uzsākot jaunos projektus, iniciatīvas, mēs patiesi zinām, kas ir īstā problēma, vai īstais mērķis, uz ko mēs tiecamies? Biež vien izrādās, ka atrisinot “pirmo” problēmu, mēs nonākam līdz “īstajai” problēmai. Tas prasa vairāk laika un resursu. Un tikai tāpēc, ka neesam laicīgi uzdevuši sev jautājumu – kāpēc?. Vai arī tikai tapēc, ka mums ir vajadzīgs ātrs risinājums. Bet, ja jums ir vajadzīgs nekas mazāks kā efektīvs, izcils, inovatīvs vai ilgstpējīgs risinājums, ir nepieciešams formulēt īsto problēmu. Einšteins pazemīgi ir teicis – es nemaz neesmu tik gudrs, es tikai ilgāk pavadu laiku ar problēmu. Problēmas atrašana šodien ir kritiski svarīga prasme, lai atraisītu radošumu jebkurā industrijā vai nozarē.