Tehnoloģijas un zināšanas darbinieku iesaistei
Jautājumu vētras (Questions storm)
Ikviens jautājums, ko neesi laicīgi uzdevis, ir krīze, kas tevi gaida aiz stūra.
Kāds ir jūsu pirmais darbības solis, kad saņemat pieprasījumu no klienta, uzsākat jaunu biznesu, kad esat iestrēguši vai radāt jaunu produktu? Protams, jūs koncentrējiet visus savus radošos spēkus, lai attīstītu lielisku risinājumu idejai, situācijai vai pieprasījumam. Bet, vai vienmēr, uzsākot jaunos projektus, iniciatīvas, mēs patiesi zinām, kas ir īstā problēma, vai īstais mērķis, uz ko mēs tiecamies? Biež vien izrādās, ka atrisinot “pirmo” problēmu, mēs nonākam līdz “īstajai” problēmai. Tas prasa vairāk laika un resursu. Un tikai tāpēc, ka neesam laicīgi uzdevuši sev jautājumu – kāpēc?. Vai arī tikai tapēc, ka mums ir vajadzīgs ātrs risinājums. Bet, ja jums ir vajadzīgs nekas mazāks kā efektīvs, izcils, inovatīvs vai ilgstpējīgs risinājums, ir nepieciešams formulēt īsto problēmu. Einšteins pazemīgi ir teicis – es nemaz neesmu tik gudrs, es tikai ilgāk pavadu laiku ar problēmu. Problēmas atrašana šodien ir kritiski svarīga prasme, lai atraisītu radošumu jebkurā industrijā vai nozarē.
Jautājumu vētra (Questions Storm) ir metode, kas palīdzēs ieraudzīt trūkstošo puzles gabaliņu un īsto problēmu. Jo tieši jautājumi spēj atvērt domāšanu, (pretēji atbildēm vai apgalvojumiem, kas noslēdz prāta atvērtību), veic izrāvienu jūsu lēmumu pieņemšanā, problēmu risinājumos, inovāciju meklējumos, stratēģiskajā plānošanā, operatīvajām izcilībā un kultūras izaicinājumos. Jautājumu vētras sesijas ir līdzīgas prāta vētras sesijām, taču bieži vien jaudīgākas, jo pakāpeniski ļauj nonākt pie arvien būtiskākiem jautājumiem. Jautājumu vētras būtība ir pārfokusēt uzmanību no iedomātas vai nepilnīgi formulētas problēmas uz jautājumiem, kas ir ap problēmu. Tās mērķis ir atrast labākus jautājumus par pastāvošo problēmu, lai iegūtu labākas atbildes (risinājumus) par problēmas būtību un izejām no problēmas. Vēl kāds šīs metodes vēlamais rezultāts ir veicināt atšķirīgu domāšanu, ļaujot grupas dalībniekiem atklāt jaunus apvāršņus, pārkāpt pieņēmumus un robežas.
Jautājumu vētras sesijā jūs:
  • Paskatīsieties uz problēmu, situāciju no iespējami vairāk leņķiem un augstumiem;
  • atklāsiet un attīstīstīsiet jautājumus, lai sasniegtu mērķus (organizācijas, biznesa, kultūras...);
  • izkristalizēsiet jautājumus, kuri būtu jāuzdod un uz kuriem būtu jāatbild nozīmīga mērķa sasniegšanā vai kampaņas iznākumā;
  • pārvērtīsiet jautājumus problēmas formulējumā, noteiksiet problēmas vīziju, un definēsiet metodi, kā atrisināt problēmu.
cena
tiks saskaņota
pasniedzēji
Iluta Skrūzkalne un Jānis Skrūzkalns
norises laiks
pēc pieprasījuma
ilgums
6 stundas
norises vieta
tiks saskaņota